110101₂-10110₂=1m1n1₂
Cari nilai m dan nilai n
Find the value of m and of n.
A
m=0,n=0
B
m=0,n=1
C
m=1,n=0
D
m=1,n=1
3/18
Diberi bahawa P₅=312₈,cari nilai P.
Given that P₅=312₈, find the value of P.
A
1043
B
1125
C
1302
D
2410
4/18
Gambar rajah Venn menunjukkan bilangan unsur dalam set J,set K dan set L.Set semesta, Ꝣ=J∪K∪L.Diberi n(K∪L)=n(J), cari nilai x.The Venn diagram shows the number of elements in set J,setK and setL.The universal set,Ꝣ=J∪K∪L.Given n(K∪L)=n(J), find the
A
4
B
5
C
6
D
7
5/18
Gambar rajah Venn menunjukkan set semesta,Ꝣ=M∪N∪P.Operasi bergabung ke atas set M,N dan P yang manakah set kosong?The Venn diagram shows with the universal set,Ꝣ=M∪N∪P.Which combined operation on the sets M,n and P is an empty set?
A
(MꓵN)
B
(MꓵN)
C
(M∪N)
D
(M∪N)
6/18
Gambar rajah Venn menunjukkan set semesta,Ꝣ=P∪Q∪R.Senaraikan semua unsur bagi set P
A
{1,2}
B
{6,7,8}
C
{5,6,7,8}
D
{3,4,5,6,7,8}
7/18
Rajah berikut menunjukkan sebuah graf.Nyatakan jenis graf itu.The diagram shows a graph.State the type of graph
A
Graf lengkap
B
Graf mudah
C
Graf terarah
D
Graf berpemberat
8/18
Antara A,B,C dan D, yang manakah bukan subgraf bagi graf di atas?Which of the following A,B,C and D, is not a subgraph of the above diagram?
A
pic 5
B
pic 6
C
pic 7
D
pic8
9/18
Cari julat antara kuartil bagi set data 8,2,6,3,12,9,10,18,15 dan 16.
Find the interquartile range of the set of data8,2,6,3,12,9,10,18,15 and 16.
A
6
B
9
C
12
D
15
10/18
Diberi satu set 20 nombor mempunyai min 5 dan sisihan piawai 2. Cari hasil tambah kuasa dua bagi set nombor itu.
Given that a set of 20 numbers has a mean of 5 and standard deviation of 2. Find the sum of the squares of the numbers.
A
100
B
400
C
580
D
640
11/18
Tiga ketaksamaan yang mentakrifkan rantau berlorek itu ialahThe three inequalities that define the shaded region are
A
x≥3,y<x,y≤-x+3
B
x<3,y≤x,y≥-x+3
C
x≤3,y≥x,y<-x+3
D
x>3,y>x,y>-x+3
12/18
Satu kajianyang dijalankan ke atas 60 orang murid menunjukkan terdapat 40 orang murid suka menyanyi dan 32 orang murid suka membaca.Terdapat 6 orang murid tidak menyukai kedua-dua menyayi dan membaca. Jika seorang murid dipilih secara rawak daripada 60 or
13/18
Nyatakan sama ada pernyataan berikut adalah benar atau palsu.
""Sebuah heptagon mempunyai seudut pedalaman 900°""
State whether the following statement is tru or false.
""A heptagon has an interior angle of 900°""
A
benar
true
B
palsu
false
14/18
Tulis akas bagi implikasi berikut.
""Jika a³<0,maka a<0.
Write down the converse of the following implication.
""If a³<0, then a<0.""
A
Jika a³<0,maka a<0
If a³<0, then a<0
B
Jika a³≠0,maka a≠0
If a³≠0, then a≠0
C
Jika a³>0,maka a>0
If a³>0, then a>0
D
Jika a<0,maka a³<0
If a<0, then a³<0
15/18
Tulis premis 2 untuk melengkapkan hujah berikut.Premis 1:Jika X²+5=21,maka X=4.Premis 2:Kesimpulan: X≠4.Write down Premise 2 to complete the following argument.Premise 1: If X²+5=21, then X=4.Premise 2:Conclusion: X≠4.
A
X≠4
B
X=4
C
X²+5=21
D
X²+5≠21
16/18
Rajah menunjukkan garf jarak-masa bagi perjalanan sebuah bas dari satu bandar ke satu bandar yang lain dalam tempoh 105 minit.Nyatakan tempoh masa, dalam minit, ketika bas itu berhenti.The diagram shows the distance-time graph for the journey of a bu
A
30
B
60
C
90
D
105
17/18
Rajah menunjukkan garf jarak-masa bagi perjalanan sebuah bas dari satu bandar ke satu bandar yang lain dalam tempoh 105 minit.Hitung laju,dalam km j¯¹,bas itu dalam 30 minit yang pertama.The diagram shows the distance-time graph for the journey of a
A
70 km j¯¹70 km h¯¹
B
63 km j¯¹63 km h¯¹
C
60 km j¯¹60 km h¯¹
D
50 km j¯¹50 km h¯¹
18/18
Rajah menunjukkan garf jarak-masa bagi perjalanan sebuah bas dari satu bandar ke satu bandar yang lain dalam tempoh 105 minit.Cari jarak, dalam km, yang dilalui oleh bas itu bagi 45 minit yang terakhir.The diagram shows the distance-time graph for th